Tři druhy cvičení, které vás dostanou do formy

BSH – břicho, stehna, hýždě v jednom ohni

Tento typ cvičení se zaměřuje na výše vyjmenované problémové partie žen, což značí, že je určen především něžnějšímu pohlaví, nicméně i muži jsou na některých lekcích vítáni. „BSHčka“ pomáhají rovnoměrně zpevňovat a formovat postavu a zvyšují vaši fyzickou sílu a svalovou vytrvalost. Kromě toho slouží i k redukci váhy/podkožního tuku, jelikož trénink zahrnuje kardio, čímž se vaše tepová frekvence dostává do aerobní zóny.

Lekce bývá zahájena právě aerobním cvičením na svižnější hudbu. Následuje důkladný strečink, aby se zamezilo zranění. Tím by měla být hodina i ukončena pro lepší regeneraci po cvičení. Během hlavní (posilovací) části tréninku se využívá jak váhy vlastního těla, tak výhod různých posilovacích pomůcek jako jsou gumičky, činky, expandéry, bosu, malé či velké míče a další dle výběru lektora. Ze své vlastní zkušenosti vám můžu potvrdit, že si během této lekce dáte opravdu do těla.

X-core – zpevni své jádro

Hlavní výhodou tohoto cvičení je jeho časová nenáročnost. Trvá pouhých 30 minut, během kterých zabírají veškeré břišní svaly. Nicméně jde spíše o doplňkové cvičení. Člověk by měl do svého cvičebního plánu pravidelně zařazovat i ostatní partie. Důležité je také podotknout, že rychlost není na úkor kvality, jelikož v tomto případě je intenzita mnohem vyšší.

Samotné slovo core znamená v překladu jádro. Jde tedy o cvičení zaměřené na střed (jádro) těla. Po návštěvě těchto lekcí můžete očekávat zpevnění trupu (bříška, zádových svalů) a hýždí a i vaše celková fyzická síla výrazně vzroste, jelikož pevný střed těla tvoří základ pro správné zapojení ostatních partií. Co se pomůcek týče, používají se především expandéry. Tyto „pružné gumy“ napomáhají ke zvýšení intenzity, tedy k většímu zatížení jádra. Díky tomu můžete výsledky očekávat ještě rychleji. Tak kdo by chtěl pekáč buchet?!

Kruhový trénink – překroč své meze

Kruhový trénink představuje opravdovou výzvu pro každého. Zahrnuje vypětí jak fyzické, tak psychické. O to je však účinnější a endorfiny vám po něm rozhodně chybět nebudou. Ve své základní podstatě jde o okruh několika různých cviků/stanovišť, jejichž přesný počet není pevně daný. Záleží především na počtu zúčastněných a na jejich fyzické výkonnosti. Během lekce se po zaznění zvukového signálu přesouváte po těchto stanovištích. Mezi jednotlivými cviky nastává krátká pauza, která je určenou pro přesun a krátký odpočinek. Doba provádění cviku není opět pevně určena, pohybuje se však mezi 30 – 60 sekundami.

Trénink kombinuje posilování určené k formování a zpevnění postavy i aerobní výkon k redukci váhy a podkožního tuku. Procvičíte při něm veškeré části těla a získáte lepší vytrvalost a fyzickou kondici (vaše srdíčko vám poděkuje). Trénink je vhodný pro kohokoliv, kdo nemá velké problémy se zády nebo klouby.

Každý si musí najít ten druh sportu, který ho bude bavit a nesekne s ním po dvou týdnech. Vyzkoušejte různé lekce, vyslechněte doporučení blízkých, ale hlavně hledejte. Pohyb je to nejpřirozenější, co pro tělo můžete udělat, ale musí vás zároveň i okouzlit. Takže vyskočit z gauče a jde se makat!

Nataša Řezníčková
Dokázala jsem zhubnout 30 kg za půl roku, a to i přes to, že se mi to před tím mnohokrát nedařilo. Zjistila jsem, jak se chová naše tělo a to mi pomohlo. Váhu si umím trvale udržet a radím dalším lidem, jak to udělat, aby také zhubli a vyhnuli se jo-jo efektu.