Ztráta motivace je nepřítelem úspěšného hubnutí. Jak na ni?

První dny a přísně dodržovaný režim. První úspěchy v podobě úbytku kilogramů a zmenšení obvodu v pase. Nadšení z výsledků velmi rychle vystřídá drobné hřešení a hubnutí se zpomaluje. Zpomalené hubnutí nás nemotivuje a kilogramy se rychle vracejí zpět. Jak být motivovaní během celého procesu? Co pomáhá vydržet?

Zaznamenávejte své úspěchy

Jako první si pořiďte fotografie ve spodním prádle, plavkách nebo přiléhavém oblečení. Zapište váhu a aktuální míry. Změřte obvod paže i stehna, pas, hrudník a boky. Pravidelně se foťte ve stejném oblečení a ze stejné vzdálenosti. Na pořízených fotografiích uvidíte rozdíl už po prvním měsíci, do té doby vám s motivací pomohou výsledky v podobě zapsaných čísel. Změny sledujte vždy po týdnu. Každý úspěch vám pomůže vydržet déle, protože když uvidíte, jak daleko se vám povedlo dojít, nebudete se chtít vracet zpět k podobě, jakou máte na první fotografii. Vaše úsilí nese ovoce a změna je vidět. Nevzdávejte to!

Trénink vašeho sebevědomí

Nespokojenost s vlastní postavou jde ruku v ruce s pocity méněcennosti. Lidé jsou uzavření, vyhýbají se společnosti, obtížně navazují nové známosti. Hledají výmluvy, proč se neúčastnit různých akcí a postupně se jim přátelé vzdalují. Kdo nemá hodnotu sám pro sebe, nemá hodnotu ani pro své okolí. Lidé trpící nadváhou se často trápí samotou, ale jsou to právě oni, kdo si samotu vybudovali ve snaze uchránit se posměchu. Bohužel sebevědomí je něco, co nejde získat zpět ze dne na den. Je však možné na něm postupně pracovat a po malých krůčcích získávat zpět sebejistotu. Kdo věří, že hubnutí zvládne, zvládne jej. Proto je sebevědomí tak důležité. Není to něco, co získáte automaticky, jakmile se vám upraví postava. Musíte na něm pracovat od začátku. Začněte chválením a odměňováním sebe sama. Zamyslete se nad tím, co se vám daří a z čeho máte radost. A to i několikrát denně. Kupte si nové oblečení, šperk, parfém. Večer před spaním je nejlepší doba na duševní cvičení. Opakujte si své úspěchy, co máte na sobě rádi, v čem vynikáte, co se vám v uplynulém dni podařilo. Nevadí, že to zpočátku budou drobnosti. Usmívejte se na okolí, choďte zpříma a dívejte se do očí. Brzy sebevědomý postoj přestane být jen rolí a bude vám vlastní.

Změna, které si každý všimne na první pohled

Udělali jste tlustou čáru za vaší minulostí a jste na novém začátku. Vydáváte se na cestu a na jejím konci bude vaše štíhlejší já. Proto si hned ze startu upravte viditelně zevnějšek. Nový účes, jiné líčení, manikúra, nový styl oblečení, brýle. Něco, co vám bude připomínat při každém pohledu do zrcadla, že se postupně měníte. Už nebudete tlouštíkem.

 

S pravdou ven

Připravte si na sebe menší bič a hned zpočátku sdělte záměr změnit své stravování vašemu okolí. Buďte upřímní a požádejte je o pomoc. Měli by vám slíbit nejen podporu, ale především to, že vám nebudou nabízet nezdravé potraviny, alkohol nebo vás odrazovat od cvičení. Sdělujte jim své úspěchy. Pochvaly nejbližšího okolí vám pomohou zdolávat překážky v podobě chutí na sladkosti.

Vyrazte na nákup

Brzy po vašem rozhodnutí vše změnit si pořiďte některý kousek drahého a krásného oblečení. Zvolte velikost, kterou byste chtěli nosit na konci vašeho hubnutí. Pravidelně si model prohlížejte a zkoušejte. Za pár týdnů už vám bude sedět lépe a za dva nebo za tři měsíce v něm poprvé vyrazíte do společnosti.

Jen pár týdnů vás bude dělit od nákupu nových plavek. Těšíte se na svou novou postavu?

Nataša Řezníčková
Dokázala jsem zhubnout 30 kg za půl roku, a to i přes to, že se mi to před tím mnohokrát nedařilo. Zjistila jsem, jak se chová naše tělo a to mi pomohlo. Váhu si umím trvale udržet a radím dalším lidem, jak to udělat, aby také zhubli a vyhnuli se jo-jo efektu.